W związku z aktualizacją części systemów operacyjnych pojawiają się problemy z połączeniami sieciowymi – głównie bezprzewodowymi. Awarie objawiają się brakiem połączenia z internetem lub przerywaniem połączenia.

Poniżej sposób na rozwiązanie problemu:

Sposobem na naprawę usterki jest usunięcie dotychczasowego połączenia sieci bezprzewodowej i połączenie się na nowo.

 

W celu usunięcia sieci bezprzewodowej (system Windows 10) należy:

  1. wejść w menu start
  2. wpisać: „ustawienia” i nacisnąć „enter”
  3. kliknąć na sieć i internet
  4. po lewej stronie wybrać wifi
  5. wybrać z prawej kolumny „zarządzaj znanymi sieciami”
  6. wybrać naszą sieć po czym kliknąć przycisk zapomnij.

W celu usunięcia sieci bezprzewodowej (system Windows 7) należy:

  1. wejść w Start->Panel sterowania
  2. kliknąć na „sieć i internet”
  3. wybrać „Centrum sieci i udostępniania”
  4. z lewej kolumny wybrać zarządzaj sieciami bezprzewodowymi
  5. wybrać sieć do usunięcia i kliknąć na „usuń” – potwierdzić klikając „OK”

 

W celu ponownego połączenia należy:

  1. wybrać ikonę wifi znajdującą się obok zegara systemowego
  2. kliknąć na sieć, do której chcemy się połączyć
  3. system powinien poprosić o hasło dostępowe do sieci – należy je wpisać i zatwierdzić klawiszem „enter”.