W związku z aktualizacją części systemów operacyjnych pojawiają się problemy z połączeniami sieciowymi – głównie bezprzewodowymi. Awarie objawiają się brakiem połączenia z internetem lub przerywaniem połączenia.
Poniżej sposób na rozwiązanie problemu:
Sposobem na naprawę usterki jest usunięcie dotychczasowego połączenia sieci bezprzewodowej i połączenie się na nowo.
W celu usunięcia sieci bezprzewodowej (system Windows 10) należy:
- wejść w menu start
- wpisać: „ustawienia” i nacisnąć „enter”
- kliknąć na sieć i internet
- po lewej stronie wybrać wifi
- wybrać z prawej kolumny „zarządzaj znanymi sieciami”
- wybrać naszą sieć po czym kliknąć przycisk zapomnij.
W celu usunięcia sieci bezprzewodowej (system Windows 7) należy:
- wejść w Start->Panel sterowania
- kliknąć na „sieć i internet”
- wybrać „Centrum sieci i udostępniania”
- z lewej kolumny wybrać zarządzaj sieciami bezprzewodowymi
- wybrać sieć do usunięcia i kliknąć na „usuń” – potwierdzić klikając „OK”
W celu ponownego połączenia należy:
- wybrać ikonę wifi znajdującą się obok zegara systemowego
- kliknąć na sieć, do której chcemy się połączyć
- system powinien poprosić o hasło dostępowe do sieci – należy je wpisać i zatwierdzić klawiszem „enter”.